Trip naar Talinn - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu Trip naar Talinn - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu

Trip naar Talinn

Door: Evie Egelmeers

08 Februari 2014 | Finland, Kuopio

De afgelopen weken zaten vol met uitjes, feestjes en andere leuke activiteiten met als hoogte punt een weekendje naar Tallinn. Helaas is het dan nu tijd om echt te gaan beginnen met studeren , met het oog op deadlines en een tentamen.
Kortom een ideaal moment om te soggen en mijnn blog weer eens bij te werken.
Een paar weken geleden alweer zijn we met ESN naar de smoke sauna geweest. Zoals de Finnen het doen eerst goed warm worden en daarna 'zwemmen' in het meer en door de sneeuw rollen. Uiteindelijk is iedereen in het meer geweest, maar het was wel heeeeeeeeel erg koud.
De week erop was er het foodfestival, iedereen kon iets maken wat een typisch gerecht was uit zijn eigen land. Ik had samen met John gevuld speculaas gemaakt. Het was nog best een uitdaging om alle ingrediënten te vinden maar het was goed gelukt , vonden wij. Ook wat de andere ons voorschotelden was overwegend heel erg lekker. Ik ben van plan om een boekje te kopen en telkens als ik ergens een recept van heb kan ik het daar inschrijven.
Aan het eind van de week was de grote Tallinn trip. Twee weken hiervoor hadden een aantal mensen bedacht om te gaan en zo gezegd zo gedaan. Met 26 erasmus studenten vertrokken we op vrijdag middag naar Helsinki om daar de boot te pakken naar Tallinn. Aangekomen in haven van Helsinki kwamen we achter een onaangename verrassing twee mensen waren namelijk hun id/paspoort vergeten. Een persoon is toen samen met een vriendin afgehaakt en zij hebben er een weekendje Helsinki van gemaakt. Maar de andere persoon die hem vergeten was is naar de Koreaanse ambassade in Helsinki gegaan en daar hebben ze in een uur een nieuw paspoort voor hem gemaakt!!! Hoezo had hij veel geluk!
De eerste nacht in het hostel kwamen we erachter dat het steenkoud was s nachts. Stel een ruimte voor die zowat in verbinding staat met buiten (-6) en met minimale verwarming.
Op zaterdag zijn we de stad gaan verkennen rond de avond, hebben we ergens een koffie gedronken waar we toen 2 uur bleven zitten omdat niemand vanwege de kou terug wilde naar het Hostel. Zaterdagavond zijn we gaan stappen in Tallinn en zondag moesten we weer om half 10 opstaan om de boot te halen en er moest nog naar de winkel gegaan worden (alcohol is goedkoper in Estland). Terug op de boot viel iedereen binnen een half uur in slaap, wat wel grappig was. Vrijdag avond liepen wij mensen uit te lachen die op de grond sliepen maar zondag waren wij het, maar de grond was heel comfortabel. In Helsinki hebben we nog een beetje rond gelopen en daarna hebben we de trein terug naar Kuopio gepakt.
Na dit weekend is er hier niet zoveel meer gebeurd, deze week heb geleerd en verslagen gemaakt en verder niet zo veel interessants gedaan.
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gehouden van mijn leven hier!
Hey Hey.

• 08 Februari 2014 - 20:57

Marijke:

Hoi Evie,
    Dank je voor de up-date en succes!
    Groetjes

• 08 Februari 2014 - 21:01

Evie Egelmeers:

dankjewel, het zal nodig zijn :)

• 09 Februari 2014 - 19:00

Oma Anny:

Wat een beleving was het weer geniet ervan en studeer ze groetjes

• 06 April 2014 - 18:04

Ome Wimpy Stimpie:

Hoi Evie,

hè, hè, eindelijk lees ik dan eens jouw blog. Fijn om eens wat van je ervaringen in Finland te lezen. Ik zie uit naar de boeiende verhalen straks in Nederland. Veel plezier en succes met de studie. Groetjes van May en Wim en een poot van Luna