de eerste week - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu

de eerste week

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2014 | Finland, Kuopio

Zo mijn eerste schoolweek zit er dan nu echt op. Deze week was het best druk met school ik moest elke dag veel te vroeg op school zijn. Helaas kreeg ik van verschillende mensen te horen dat het vak wat ik nu volg, een van de moeilijkste vakken is.
Verder ben ik sinds afgelopen maandag een 'active member' van het ESN kisa bestuur. ESN kisa is een internationale studenten organisatie, die van allerlei activiteiten voor de internationale mensen hier organiseert. Zo organiseren ze elke week een film avond, organiseren ze een lapland trip en aankomende dinsdag kan je naar de smoke sauna.
Een active member houd in dat je geen eindverantwoordelijkheid hebt, maar dat er wel van je verwacht wordt dat je helpt met het organiseren van de verschillende activiteiten. Gisteren hadden we dan ook een dag samen met het bestuur gehad, om elkaar beter te leren kennen en om te leren om als een goed bestuur te functioneren.
Er is hier echt elke avond wel iets te doen.
Deze week waren er verschillende mensen jarig waaronder Diana en Jan dus er moesten taarten gemaakt worden. Dus dinsdagavond in de keuken en woensdag avond de taarten op eten :).
Ergens zo halverwege de week kreeg ook iemand het idee dat je vanuit hier in Kuopio het noorderlicht kon zien. Dus wij met een groep mensen in het donker opzoek naar de uitkijktoren hier in de buurt. We hebben uiteindelijk een mooie wandeling in het donker gemaakt, maar geen toren en noorderlicht gezien. Dus dat was wel een beetje een faal. Later deze week zijn mensen terug gegaan om te horen te vinden, bleek ook nog dat ik mensen de verkeerde kant op had gestuurd, oeps!
Donderdagavond was er een introductie feestje van Kisa en gister was er in huisfeest in mijn gebouw. Dus ook aan feestjes geen gebrek!

Momenteel is het weer is flink omgeslagen de temperatuur ligt nu rond de -12. Ik moet zeggen dat het prima te handelen is, maar toen ik gister buiten liep met -18 kreeg ik het toch wel een beetje koud. Dus als het kouder word ga ik sneeuwboots kopen! Je draagt hier gewoon standaard thermo ondergoed als je gaat wandelen.
De natuur hier in de omgeving is echt super mooi. De laatste dagen schijnt de zon flink en er ligt een mooi pak sneeuw. Als ik vanuit de keuken naar buiten kijk kan ik wel uren naar buiten staren zo mooi :).
Voor vandaag staat een schaatsen op het meer op het programma, dus ik ga mezelf maar eens flink inpakken!
Doei

  • 19 Januari 2014 - 23:14

    Marijke:

    Nou, aan schoolse -en buitenschoolse activiteiten geen gebrek! Heb je nog tijd over om te slapen?
    Fijn dat er zoveel te doen is, dat je zo snel opgenomen wordt in jouw sociale omgeving.
    Geniet maar lekker van deze 'once in a life-time'!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Finland in de lente

08 Februari 2014

Trip naar Talinn

19 Januari 2014

de eerste week

09 Januari 2014

warm Finland

04 Januari 2014

daar gaan we dan !

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 4872

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: