warm Finland - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu warm Finland - Reisverslag uit Kuopio, Finland van evieegelmeers - WaarBenJij.nu

warm Finland

Door: Evie

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2014 | Finland, Kuopio

Zo mijn eerste verhaal vanuit Finland . Ik ben hier nog maar sinds zaterdag maar er is alweer super veel gebeurd.
Toen ik hier bij het appartement aankwam, was gelukkig mijn franse huisgenoot (Camille) er al. Zo kon ik meteen naar binnen en hoefde ik niet op mijn tutor(miia) te wachten die de sleutel kwam brengen. Na 10 minuten was Miaa er ook. Ik heb toen wat gegeten en gepraat met mijn Miaa en Camille.
Later in de avond was er een feestje in de flat verderop en ik werd meteen uitgenodigd. Het was super gezellig en fijn om alvast wat mensen te ontmoeten.
De volgende dag hebben Miia en Johanna (twee Finse) mij en een ander nieuw meisje (Polen) het centrum laten zien. Het centrum is echt mini!!. Alle winkels zitten zowat aan het marktplein.
S'avonds had ik afgesproken met Susie (korea), ziji kon helaas niet mee naar het centrum omdat ze ziek was. Toen Susie langs kwam kwamen we nog wat andere mensen tegen en zo werden we een gebouw verderop op de koffie uitgenodigd. Met de meiden die daar waren ben ik ook de volgende dag gaan wandelen en die foto's staan ook op facebook.
Het wandelen was trouwens nog best een avontuur, we hebben namelijk 1 uur lopen zoeken naar het bos terwijl het ongeveer 200 meter van het appartement zit!! Toen we eindelijk het bos gevonden hadden hebben we maar een rondje van 2 km gelopen omdat het toen al weer donker werd (rond 3) en we bang waren om te verdwalen. Je ziet hier echt niet het verschil tussen bos en pad, je gokt maar wat en hoopt dat je snel het volgende bordje ziet.
Die avond kwamen er nog spontaan wat mensen langs (ze gingen het hele gebouw af) die vroeg of ik en Camille zin hadden om een biertje te doen in het cafe hier in de buurt, daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen en zo was ook deze avond weer gevuld.
Daar was dan de dinsdag, de eerste dag dat we naar school moesten, hoewel het nog gewoon voor de Orientatie dagen was. De orientatiedagen duurde tot vandaag, ze waren erg nuttig maar soms een beetje saai.
Gisteravond was ook de intro van Kisa. Kisa is hier de internationale studenten organisatie. Ze vertelden wat ze deden. Ook organiseren zei tips naar Lapland en Sint Petersburg. Ik heb dus ook al gecheckt met school of ik kan gaan, en het kan (min of meer). Morgen organiseren ze ook een bbq. Ben benieuwd hoe dat is, want morgen gaat het al rond de -10 zijn (de rest van de week was het rond 0).
Ik zie nu tot mijn grote schrik dat mijn verhaal alweer te lang word, dus ik ga er maar snel een eind aan breien.
Kuopio is super gezellig en de universiteit is echt super geregeld (behalve de roosters die zijn echt verschrikkelijk). Ik heb al super veel nieuwe mensen ontmoet uit allerlei verschillende landen. Duitsland en Frankrijk zijn zwaar over vertegenwoordigd. Verder zit hier zover ik tot nu toe weet maar een andere Nederlander, dus ben benieuwd hoe mijn Nederlands na 5 maanden gaat zijn.

Doei Doei

  • 10 Januari 2014 - 00:21

    Marijke:

    Hoi Evie,

    Het ziet er goed uit. Je krijgt echt alle kansen om veel sociale contacten op te doen. Zowel buiten schooltijden als tijdens schooltijden (dankzij het verschrikkelijke lesrooster ;) ). Geniet er van!



  • 10 Januari 2014 - 09:14

    Evie:

    Dankjewel Marijke, maar het rooster is niet eens zo verschrikkelijk vanwege de tijden, maar vooral het gebrek daaraan. Ze doen niet aan semesters dus alles loopt door elkaar heen en als je vakken van verschillende richtingen kiest overlappen ze echt bijna altijd.
    maar goed verder niks te klagen :)

  • 11 Januari 2014 - 19:33

    Oma Anny:

    Hoi Evie
    zo te lezen is je eerste indruk van je mede studenten en de universiteit erg goed en
    heb je in deze korte tijd al van allles beleefd, zo heb je ook al je eerste Finse biertje op
    ik vraag me af of deze net zo lekker is als in nederland.Geniet ervan, wij blijven jevolgen heel veel lieve groetjes van oma Anny en Toon Doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Finland in de lente

08 Februari 2014

Trip naar Talinn

19 Januari 2014

de eerste week

09 Januari 2014

warm Finland

04 Januari 2014

daar gaan we dan !

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 4874

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: